Cu si despre

Caloriile.Ce sunt? Cum ne ajuta? Cum le folosim?

 
DEFINITIE:Caloria este cantitatea de energie necesara pentru a ridica temperatura unui gram de apa de la 14°C la 15°C.
 Organismul uman necesita zilnic o anumita cantitate de calorii,ca sa poata sa functioneze.  


De ce ne ingrasam?
 Deoarece ii furnizam organismului mai multe calorii decat necesarul zilnic(aici depinde si de metabolism,deoarece unora la anumite personae functioneaza mai bine,adica poate sa arda si ceea ce ii dam in plus si astfel nu mai apare fenomeul de ingrasare). 


Cum putem evita ingrasarea? 
Daca ramanem intre limitele stabilite,de calorii pentru fiecare categorie(in functie de varsta,sex,tip de activitate etc) nu ne vom ingrasa.


Cum putem sa slabim?
Simplu.Reducand numarul de calorii stabilit pentru categoria in care ne incadram si facand miscare(in momentul in care ii dai mai putine calorii organismului,dar fara sa te infometezi-pentru ca astfel s-ar putea sa apara fenomenul invers si sa te ingrasi,acesta le consuma pe acelea si daca mai faci si miscare,automat acesta va incepe sa consume din depozitele de grasime).

  Si acum,cateva date exacte:


  Corpul omenesc are nevoie de energie pentru a-si mentine temperatura la aproximativ 37°C. Oarecum, aceasta este necesitatea primara. Dar, indata ce corpul intra in actiune, chiar si numai pentru a-si pastra pozitia verticala, pentru a se misca, a scoate sunete etc. apare o nevoie suplimentara de energie. Apoi, mai trebuie un supliment de energie pentru a manca, digera, pentru a indeplini actele esentiale ale vietii.
 Dar nevoia cotidiana de energie variaza in functie de individ, varsta si sex.
 Cererea zilnica normala de energie este de aproximativ 1600-1800 kcal pentru barbatul adult , iar pentru femei de 1200-1400 kcal. Oamenii care sunt activi fizic, fie la munca, fie in timpul liber au nevoie de mai multe calorii decat oamenii sedentari. Barbatii activi au nevoie de aproape 3000 kcal/zi, iar femeile de 2500 kcal/zi. Atletii care fac antrenamente foarte grele si lucratorii manuali uneori ajung la un necesar zilnic de 5000 kcal(impresionant,nu?)
  
Atunci cand doresti sa scapi de grasime trebuie sa fii sincer cu tine si sa te incadrezi in categoria de greutate adevarata, avand in minte noua categorie in care doresti sa te inscrii.Nu trebuie sa mai faci nici o greseala,pentru ca,orice surplus alimentar fata de ratia prescrisa este totdeauna depozitata sub forma de grasime.



  Un kg de grasime este echivalentul a 7000 kcal de energie stocata. Daca arzi 7000 kcal in plus fata de ceea ce consumi, atunci folosesti si 1 kg de grasime. Prin arderea a 500 kcal/zi in plus fata de ceea ce mananci, vei ajunge sa pierzi 0,5 kg de grasime pe saptamana.



1 kg de grasime este egal cu 1,4 kg de tesut adipos. Acest lucru se explica prin faptul ca tesutul adipos contine pe langa grasime : vase de sange, tesut conjunctiv si o cantitate mai mica de apa.

 Sa nu uitam insa ca,o anumita cantitate de grasime este totusi necesara in organism , pentru a mentine starea de sanatate. Valorile minime sunt : 3% pentru barbati si 13 % pentru femei. 
Aceasta diferenta se explica prin faptul ca femeile au nevoie de o mai mare cantitate de lipide pentru a fi pregatite sa hraneasca produsul de conceptie, in cazul unei sarcini.Sa retinem ca un barbat obisnuit, cu varsta cuprinsa intre 20-30 ani are in organism 15-18 % grasime; iar femeia ,de aceeasi varsta are 25-28 %.



In cazul in care aveti intrebari sau nelamuriri,intrebati-ma!! O sa va raspund cu cea mai mare placere.Va pup!






Enjoy,
Eyya
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s