Cu si despre

Vitamina B6 si beneficiile acesteia

  Hello again!
Nu stiu cum va simtiti voi in ultima perioada, dar eu ma simt foarte slabita, fara vlaga, obosita…o fi astenia de primavara, o fi stresul…nu stiu,c ert e ca am slabit vreo 3 kilograme intr-un timp relativ scurt si nu prea e bine.
Eu, care dau sfaturi despre cum sa mananci,c e sa faci pentru a avea o dieta echilibrata, o viata sanatoasa, tocmai eu am neglijat foarte mult acest aspect in ultima perioada.:(:(:(
  Nu mai am nicio pofta de mancare, nu mai adorm la ora la care adormeam altadata..oare imbatranesc? sau ma prostesc?..nu stiu..cert este ca trebuie sa imi revizuiesc comportamentul legat de acest aspect. Tocmai de aceea azi am dat o fuga la farmacie si i-am povestit farmacistei starile mele. Raspunsul ei a fost scurt si prompt: B6..vitamina B6, de asta aveti nevoie. Am zis ok.
Am luat flaconul si ajungand acasa, i-am citit prospectul si am constat ca d-na farmacista avea dreptate, chiar am nevoie de aceasta vitamina…asa ca o sa va prezint beneficiile vitaminei B6, indispensabila organismului,ca si celelalte vitamine dealtfel.

Vitamina B6 sau piridoxina

Intervine in metabolismul intermediar si in special la nivelul sistemului nervos. Are un rol foarte important in buna functionare a sistemului nervos si imunitar lipsa ei la copii duce la convulsii, iar la adult la astenie, nervozitate, insomnii, pierderea in greutate, tulburari neurologice, glosita, depresii, anemie, irascibilitate, polinevrita.

 De asemenea, lipsa ei mai determina dermatita seboreica. Exista deficite genetice caracterizate printr-o afinitate scazuta fata de formele metabolizate ale vitaminei B6 ceea ce face ca aportul alimentar de vitamina B6 sa fie insuficient si determina aparitia unor sindroame de deficit vitaminic: cistationurie (insotita de tulburari mintale),anemie.
Vitamina B6 este deci necesara pentru mentinerea functionalitatii optime a sistemului imunitar. Participa la metabolismul aminoacizilor, a acizilor grasi esential si al fierului. Este absolut indispensabila formarii anticorpilor si a hematiilor (globulelor rosii). Deoarece are un rol important in metabolismul aminoacizilor, necesitatea utilizarii este in raport direct cu cantitatea de proteine consumate. Aportul crescut de proteine si un efort fizic sustinut si intens maresc considerabil necesarul de vitamina B6 al organismului.
Lipsa acestei vitamine afecteaza structura si functionarea normala a tesutului muscular.
Este necesara pentru fixarea vitaminei B12.
Actioneaza ca un slab diuretic natural.
Incercati sa luati vitaminele si mineralele direct de la sursa:
   Vitamina B6 poate fi gasita in urmatoarele surse naturale: peste, galbenus de ou, alune nesarate, banane,nuci,arahide, avocado, cereale, legume si fructe proaspete si uscate – spanac, varza, mere, struguri. Se gaseste de asemenea in drojdie, ficat si carne.



Enjoy,Eyya

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s