Cu si despre

Curmalele

Hello again!
 Cati dintre noi nu avem adesea  pofta de „ceva” dulce?
 Va spuneam intr-o postare anterioara ce dulciuri sanatoase si naturale putem sa alegem, pentru a nu ne pune in pericol sanatatea. Astazi vreau sa mai bifez unele pe lista mea  si anume: curmalele.


Curmalul este o specie de palmier din genul Phoenix, familia Arecaceae, fiind cultivat, cu precadere, pentru fructele sale cu un bogat continut de zahar, fier si potasiu. Datorita plantarii intensive, originea i s-a pierdut in timp, insa, cel mai probabil, curmalul provine din oazele din nordul Africii sau din sud-vestul Asiei.


Fructele sau curmalele sunt asemanatoare prunelor, de forma oval-cilindrica, cu dimensiuni de 3-7 cm in lungime si 2-3 cm in diametru si pot avea culori diferite: de la rosu  la galben, in functie de varietati.


  Beneficiile aduse in urma consumului regulat de curmale sunt

1) In primul rand  aceste fructe sunt bogate in fibre naturale. 

2) Contin: calciu, sulf, fier, potasiu, fosfor, mangan, cupru si magneziu. 

3) Fructele ajuta in lupta impotriva constipatiei, tulburarilor intestinale, cresterii in greutate, afectiunilor cardiovasculare si cancerului. Fiind un aliment laxativ, curmalele s-au dovedit a fi benefice pentru cei care sufera de constipatie. 
Ele se pot lasa intr-un pahar cu apa peste noapte si  in dimineata urmatoare se bea continutul, pentru a asigura un efect laxativ.

4) Curmalele sunt o parte importanta intr-o dieta sanatoasa. Ele contin zahar, grasimi, proteine, precum si multe vitamine esentiale.

Pot fi utilizate si ca un inlocuitor al zaharului .
 Curmalele proaspete au mult mai putine calorii decat cele uscate si contin cantitati mici de vitamina C, care lipsesc din cele uscate.
Curmalele proaspete furnizeaza o energie de 96 kcal/100g iar cele uscate furnizeaza 248 kcal/100 g. 

5) Reprezinta un  aliment ideal pentru cei care sufera de anemie.
25 g de curmale pe zi sunt suficiente pentru a acoperii nevoile de fier ale organismului


6) Desi contin doar in cantitati mici vitamina B, ele ofera in schimb cantitati suficiente de acid folic
Magneziul continut de curmale tonifica muschii si intarzie imbatranirea, evitand acumularea deseurilor alimentare. Curmalele exercita o actiune benefica si asupra prostatei si rinichilor.

7) Unele experimente au evidentiat intarirea musculaturii uterine ca urmare a consumului de curmale. Acest lucru este benefic in special in ultimele luni de sarcina.

8) Curmalele ajuta la mentinerea starii de sanatate a inimii. Atunci cand sunt lasate in apa toata noaptea si consumate zdrobite dimineata, acestea se dovedesc a fi destul de benefice pentru inima. Ele ajuta la intarirea inimii, daca sunt consumate de doua ori pe saptamana.
9) Sunt considerate un stimulent sexual foarte eficient. 

10) Unul dintre principalele avantaje ale consumului acestor fructe, il reprezinta capacitatea lor de a mentine un sistem nervos sanatos, datorita continutului bogat de potasiu.

11) Deoarece curmalele contin fluor, acestea pot ajuta la prevenirea aparitiei cariilor dentare. Totusi fructele uscate trebuie consumate cu moderatie. 
 Dupa ce ati mancat fructe cu un continut ridicat de zahar, care lasa reziduuri pe dinti (cum ar fi curmalele uscate) trebuie sa va spalati intotdeauna pe dinti!! 

Avand un  continut ridicat de glucide, acest fruct nu este recomandat diabeticilor!!!


Enjoy,
Eyya
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s