Stiati ca? · Tips/Tricks

De ce avem nevoie de fier?

Deficitul de fier reprezinta o problema din ce in ce mai serioasa in zilele noastre. Alimentatia deficitara si haotica ne afecteaza tot mai mult, astfel ca la un moment dat resimtim carentele de minerale si vitamine din organism, mai ales pe cea de fier. Cel putin in cazul meu se resimte.


De ce ar trebui sa ne intereseze cat fier consumam?

Fierul este un nutrient extrem de important care influenteaza starea de spirit si sanatate. Persoanele fara carente de fier sunt vesele si pline de energie, in timp ce celelalte devin apatice.

„Anemia feripriva este provocata de nivelul redus de fier din organism. Nivelul  redus de fier poate aparea din urmatoarele motive: 
sangerare menstruala foarte abundenta
sangerari in maladii ca ulcerul gastroduodenal, hemoroizii, cancerul sau utilizarea cu regularitate a aspirinei. Persoanele aflate in aceste situatii ar putea sa nu constientizeze pierderile de sange. Aceste tipuri de sangerari sunt principala cauza pentru anemia feripriva la barbati si la femei trecute de menopauza
lipsa de fier in dieta. Aceasta este un risc special pentru aceia cu necesar mare de fier, precum copii mici, adolescentii si femeile insarcinate
absorbtia scazuta de fier a organismului. Aceasta nu este o cauza obisnuita pentru deficienta de fier, dar poate aparea la persoanele care au anumite maladii precum boala celiaca sau care au o parte din stomac sau intestinul subtire indepartate chirurgical.
Simptome

Anemiile feriprive usoare in cazurile usoare ar putea sa nu provoace simptome evidente. Daca anemia este accentuata simptomele pot fi:
slabiciune, oboseala si lipsa rezistentei la efort
dispnee (respiratie anevoioasa) in timpul exercitiilor
cefalee (dureri de cap)
dificultati in concentrare
irascibilitate
– stari de ameteala
– tegumente palide

– dorinta de a ingera substante care nu sunt neaparat comestibile (pica). In particular, o pofta pentru inghetata poate fi un semn de anemie din lipsa de fier.


Alte semne pot fi:
tahicardie (bataile inimii foarte rapide)
unghiile de la maini si picioare foarte fragile

buzele crapate limba depapilata (neteda) si dureroasa.” – sursa 

Surse importante de fier:
In afara de carne, gasim surse importante de fier in alimente ca:
-spanac;
-linte;
-fasole;
-stridii;
-seminte de susan.
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s