HomeMade

DIY: Unt de corp organic anti-vergeturi

Pentru cele care adora ciocolata si cocosul, ca si mine, acest unt de corp va fi un adevarat deliciu, numai ca nu o sa puteti decat sa-l mirositi si veti avea senzatia ca sunteti inconjurate in permanenta de mirosul ciocolatei Bounty si chiar asa am ales sa-l denumesc The Bounty Body Butter.

Sa uitam insa de pofte si sa trecem la partea serioasa a lucrurilor. Pentru cele care se confrunta cu o piele foarte uscata, ca si mine, aceasta mi se pare crema-minune, mai ales in sezonul acesta.

Ingrediente. Reteta initiala continea mai multe ingrediente, dar cum mie imi place sa simplific absolut tot, din cele 5 (care includeau si vitamina E+ uleiul de migdale) am ales doar 3 si anume:

  • untul de cacao;
  • uleiul de cocos;
  • untul de shea.

Nu o sa va descriu proprietatile acestora in parte, deoarece este plin internetul de asa ceva, important este ca se impaca foarte bine intre ele, sunt organice si faca o treaba minunata pentru pielea uscata si pe alocuri marcata cu inesteticele vergeturi.

Cum se preparara? In doar 10 minute. Sincera sa fiu, eu nu respect niciodata cantitatile, nici macar atunci cand prepar ceva de mancare si recunosc ca de fiecare data imi iese un alt gust, insa asta e defectul meu. Nici de data asta nu le-am respectat, asa ca am pus din ochi:

  • aproximativ 3 linguri de unt de cacao;
  • vreo 2-3 linguri de ulei de cocos;
  • 1 lingura si jumatate de unt de shea.

Se pune un vas cu apa pe flacara aragazului si un recipient din sticla in care vreti sa pastrati untul de corp sau un borcan din care turnati dupa aceea continutul intr-un recipient care sa va fie usor de manevrat. Eu am ales din start un recipient ca cel din imagine, pe care l-am gasit la DM.

img_20161021_102023

Dupa cum spuneam, am pus apa la fiert, am pus recipientul in apa si am adaugat ingredientele de mai sus, in cantitatile mentionate, le-am lasat sa se topeasca si am luat recipientul de pe foc. Se lasa la racit, dupa care se pune la frigider, sa se intareasca. Et voila! Bounty Body Butter e gata in doar 10 minute.

Beneficii. Eu il folosesc cam de o luna, aproape zilnic si sunt foarte incantata de rezultate deoarece:

  • pielea este extrem de catifelata, chiar simti efectul de piele de bebelus;
  • aveam cateva vergeturi in anumite zone ale corpului, care s-au mai atenuat;
  • previne potentialele vergeturi care ar putea sa apara, mai ales daca sunteti insarcinate(ca si mine);
  • este un amestec organic, iar asta inseamna ca nu va dauneaza nici voua, nici bebelusului, in cazul in care sunteti insarcinate;
  • se consuma destul de greu, datorita faptului ca este destul de gras si nu trebuie folosita o cantitate foarte mare (eu il folosesc pe coapse, burtica si sani);
  • stiu sigur ce ingrediente am pus in recipient, fara sa ma gandesc: hey, dar poate mai are vreun adaos de ceva dubios!;
  • mirosul: mirosul este demential, miros ca o ciocolata ambulanta :))).

Minusuri. 

  • fiind destul de gras, intra foarte greu in piele si de aceea trebuie masat foarte bine si pentru un timp mai indelungat si neaparat dupa dus, cand sunt porii dilatati;
  • pretul ingredientelor este un pic mai ridicat, fiind organice, insa dupa cum v-am spus mai sus, merita, deoarece se consuma destul de greu si asta avand in vedere ca il folosesc cam pe jumatate din corp;
  • faptul ca il prepari acasa si nu il iei gata facut din magazin, insa nu mi se pare un aspect prea grav, avand in vedere ca ingredientele le comand de pe internet si se prepara relativ rapid.

Cam asta este reteta mea de unt de corp facut in casa. Sper sa va ajute si sa ne auzim peste cateva luni cu o piele catifelata si fara vergeturi.

À bientôt,

Andreea U.

Lasă un răspuns

