Jurnal de sarcina

Poftele de gravida si mancatul cat pentru doi

Nu stiu cum se simt alte viitoare mamici, dar eu nu pot decat sa-i multumesc lui Dumnezeu, ca pana acum nu am avut nici greturi, nici stari de rau, doar o usoara stare de oboseala si ceva stare de somnolenta in primele 3 luni. Am putut sa mananc cam tot ce am vrut, fara sa simt vreo repulsie, poate doar o usoara tenta de greata vis-a-vis de carnea de pui.

Toata lumea ma intreaba: si, ai pofte? 

Da, am aceleasi pofte pe care le aveam si inainte, adica: fiind sezonul strugurilor si al nucilor verzi, as fi mancat aceste fructe. Saptamana asta am avut pofta de dovleac copt, pentru ca e toamna si toamna mananc intotdeauana dovleac copt. Urmeaza sezonul rece si cu siguranta o sa-mi creasca putin apetitul pentru portocale. Dar asta nu inseamna cantitati industriale sau pofte in miez de noapte. Cel putin eu nu am resimtit astfel de lucruri, poate sunt doar norocoasa. In orice caz, nu trebuie sa mananci cat pentru doi, pentru ca asta ar insemna sa-ti dublezi volumul stomacului, ceea ce nu e normal.

Stiti ce cred eu despre toata treaba asta cu poftele si mancatul in exces ? Cred ca sunt niste mofturi sau niste frustrari acumulate in timp. Da, frustrari stranse in ani de dieta restrictiva si eliberate in momentul in care ai prins ocazia. Daca ai avut o viata echilibrata din punct de vedere alimentar, cu siguranta la fel o sa fie si in perioada sarcinii.

Saptamana asta am intrat in luna a 6-a si nu cred ca am luat mai mult de 4-5 kilograme, kilogramele normale pe care le iei in sarcina pana in aceasta luna, fara alte depuneri de grasime pe ici sau pe colo, avand in vedere ca inca imi mai vin blugii (evident fara sa-i pot incheia, pentru ca- burtica). Si sper sa fie asa pana la final.

In concluzie, ca sa nu lungim vorba, cred ca totul tine de noi si de cum alegem sa ne manifestam niste pofte culinare intr-o perioada sensibila din viata noastra. Mai nou, am auzit ca o prietena insarcinata pofteste la niste stiletto cu toc de 15 cm. Ei, asa pofte sa-ti tot satisfaci…

 

À bientôt,

Andreea U.

Lasă un răspuns

