Jurnal de sarcina

Miscarea in sarcina

So far, so good! Pana acum toate bune si frumoase, mai avem putin si intram in trimestrul 3, sa speram ca va fi la fel de usor ca si celelalte doua.

Imi era dor sa vorbesc despre capitolul sport, pentru ca viata mea activa din acest punct de vedere s-a cam dezactivat, sa zic asa. In ultima vreme am devenit putin cam paranoica, din cauza efectului pregnancy. Imi este frica sa nu fac vreo miscare gresita sau ceva ce nu ar trebui si de aceea am lasat-o mai usor cu miscarea. Recunosc ca imi este dor de antrenamentele de TRX, de sala, de antrenori si de colegii de acolo. Mie, personal, medicul nu mi-a interzis miscarea, ba din contra, mi-a zis ca in afara de: sarit cu parasuta, mers cu motorul, schiat si topait(kangoo jumps), nimic dus la extrem, pot sa fac orice tip de miscare.

La ce se rezuma miscarea mea in sarcina?

  • La plimbari lungi, cu toate ca acum vremea nu-mi mai permite sa merg atat de mult pe jos.
  • Exercitii simple executate acasa, de cele mai multe ori cu mainile sprijinite pe un scaun cu spatar, ca sa nu fie presiune pe burtica (youtube-ul abunda in astfel de clipuri).
  • Dans combinat cu miscari de fitness, ceva usor, nu va ganditi ca fac flick flack-ul(si aici apelez tot la dragul de youtube si le adaptez dupa propriul plac).

Daca medicul tau iti recomanda sa faci miscare si nu esti la fel de paranoica precum subsemnata poti sa apelezi si la alte metode:

  • Inotul este o varianta frumoasa si usoara pentru cele care stiu sa il practice(nu este cazul meu). Lucreaza atat musculatura picioarelor cat si pe cea a bratelor si a spatelui, fara sa puna presiune pe burtica, datorita faptului ca miscarile se executa in apa. Bineinteles ca trebuie sa te asiste cineva specializat, pentru a nu face miscari bruste.
  • Yoga te relaxeaza din cap pana in picioare, te binedispune si totodata ajuta la cresterea flexibilitatii si elasticitatii ligamentelor. (din nou nu este cazul meu, pentru ca nu am rabdare)
  • Pilates, mie mi se pare tot un fel de yoga, bineinteles ca vor fi exercitii adaptate pentru gravide si asistate de catre un antrenor specializat, cel mai bine ar fi sa alegi o sala care are in program asa ceva.
  • Aerobic pentru gravide, pentru cele mai curajoase dintre noi. Exista in salile de fitness astfel de programe si unde mai pui ca pe langa miscarea propriu-zisa mai ai parte si de socializare, astfel impusti 2 iepuri dintr-o lovitura.

Se recomanda ca pentru oricare dintre tipurile de exercitii alese sa nu se depaseasca 30 de minute si ritmul sa nu fie alert. Pe langa asta, nu uitati de hidratarea constanta.

Nu uitati ca fiecare sarcina e unica si niciuna nu se compara cu a mea sau cu a altei femei, de aceea, cel mai bine ar fi sa tinem cont de sfaturile medicului si sa nu facem niciun fel de exces.

P.S.: In poza de mai sus eram in luna a 2-a de sarcina si am facut un maraton de 4 zile pe stradutele Romei.

À bientôt,

Andreea U.

 

Un gând despre „Miscarea in sarcina

Lasă un răspuns

