Jurnal de sarcina

Dieta in sarcina

Alimentatia este foarte importanta pentru fiecare dintre noi, dar mai cu seama trece oarecum pe un loc fruntas in lista noastra de prioritati atunci cand in interiorul nostru mai creste o mica fiinta.

In ultima vreme, tendinta „mancatului sanatos” prinde din ce in ce mai mult la public sau cel putin incearca, chiar si printre viitoarele mamici, insa nu stiu cat de bine o face si la ce intensitate. Ideal ar fi sa respectam anumite principii si cateva reguli de bun simt, ca in orice alta activitate, pentru ca da, si mancatul presupune o activitate.

Nu e normal sa mananci o piersica si doua banane/zi, cum am mai auzit ca se practica printre faimosele „dive” ale Romaniei, dar nici sa mancam tot ceea ce ne pofteste inima, zi de zi, un exemplu negativ ar fi McDonald’s.

Eu, in aceasta perioada, m-am reintors mai mult ca niciodata la mancarea gatita, bine poate m-a ajutat si faptul ca am stat destul de mult pe acasa si astfel am reusit sa-mi gatesc diverse. Un lucru la fel de important este achizitionarea ingredientelor cu care vrei sa gatesti. Conteaza foarte mult sa ai pe cineva care sa-ti procure legume si carne de calitate sau macar sa ai o vaga idee de provenienta lor. Eu am avut noroc cu bunica mea care locuieste la tara si in toata aceasta perioada mi-a trimis oua, carne si legume din propria ei ograda. Nu ezitati sa cumparati de la bunicutele pe care le vedeti la colt de strada sau de la comerciantii care vand online produse agricole, gen micii fermieri. Credeti-ma, au produse net superioare chiar si celor din piata, pentru ca nu-i asa, nici macar piata nu mai e ce-a fost candva.

Revenind insa la dieta din timpul sarcinii, consider ca nu trebuie schimbata foarte mult fata de cea pe care o aveai inainte, asta doar daca inainte nu mancai decat Mc, shaorma cu multe sosuri si KFC. Ca in orice alta dieta sau mai bine zis intr-un regim de viata cat de cat sanatos, ar trebui:

  • sa limitam consumul de zahar, sare si grasimi(ca tot auzim zi de zi acest slogan);
  • sa reducem drumurile la fast-food;
  • sa mancam cat mai multa mancare gatita in casa;
  • sa consumam cat mai multe fructe si legume de sezon;
  • e timpul sa atacam congelatorul si sa scoatem fasolea verde, mazarea si spanacul pentru ca au mult fier si si-au pastrat foarte bine proprietatile, prin congelare;
  • sa renuntam la alcool si tutun, obligatoriu;
  • sa nu facem niciun fel de exces.

Extremele nu au facut niciodata bine nimanui si nu ar trebui sa cadem in niciuna dintre ele. Ca de fiecare data, cheia sta intr-un echilibru, lucru valabil si in situatia de fata.

 

 sursa foto: copilul.ro

À bientôt,

Andreea U.

Un gând despre „Dieta in sarcina

Lasă un răspuns

