De prin lume adunate · Diverse · Stiati ca? · Tips/Tricks

Trucuri murdare folosite in restaurante, chiar si in cele de lux

Avand in vedere ca traim pe repede inainte, din ce in ce mai multi oameni aleg sa nu mai gateasca acasa sau daca o fac, o fac destul de rar. Prefera sa inlocuiasca gatitul cu produse semipreparate de tip fast food sau cu mersul la restaurant. Daca in cazul produselor fast food ar trebui sa spunem NU din start (cu toate ca nu ne putem abtine si fiecare dintre noi mai scapa in galeata cu… aripioare picante), in cazul restaurantelor ne putem aventura, daca ne permite buzunarul si daca tinem cont de cateva reguli de aur. Aici nu ma refer neaparat la calitatea nutritionala a mancarii, ci mai degraba la igiena localului respectiv sau la cat de proaspata este mancarea servita.

Avand in vedere ca sunt foarte multe localuri unde poti sa servesti masa, deci oferta este imbelsugata, multi apeleaza la diverse trucuri murdare pentru a nu pierde clientii, chiar daca asta inseamna o comanda rapida, insa nu tocmai in conditii igienice optime.

10 ospătari din America dezvăluie, sub anonimat, pe un site de socializare, secretele murdare care se ascund dincolo de privirile clienţilor. Uite ce au recunoscut!

  1.  “Sunt ospătar la un restaurant şi am zilnic zeci de clienţi. Într-o zi, am strănutat peste farfuriile pline cu mâncare. Mi-a fost frică să-i cer şefului alte porţii, aşa că le-am dus pe acestea la masă”.
  2.  “Am uitat să spăl câteva farfurii, iar unul dintre colegii mei nu şi-a dat seama şi le-a umplut din nou cu mâncare. Apoi, le-a dus la masă şi le-a urat clienţilor poftă bună. Noroc că nu şi-a dat nimeni seama”.
  3.  “La restaurantul unde lucrez, ar trebui să ştii că mâncarea care îţi este servită este încercată cu degetele pentru a vedea dacă este suficient de bine încălzită”.
  4.  “Am scăpat pe jos o furculiţă şi nu am înlocuit-o şi nici nu am spălat-o. Am aşezat-o pe masă, lângă celelalte tacâmuri, iar clientul a mâncat cu ea”.
  5.  “Când un client nemulţumit îmi trimite mâncarea înapoi din diferite motive, o iau, aştept cinci minute, iar apoi o aduc din nou la masă, ca şi cum porţia ar fi fost schimbată”.
  6.  “Am avut un client care s-a purtat cu mine foarte urât, de parcă eram sclavul lui. Aşa că, m-am răzbunat. I-am lins prăjitura cu ciocolată pe care o comandase, iar apoi i-am pus-o în faţă s-o mănânce”.
  7.  “Când un client este nepoliticos şi îmi vorbeşte de sus, pe un ton de şef, înainte de a-i aduce mâncarea, gust puţin din ea”.
  8.  “La restaurantul unde lucrez, tacâmurile nu se spală aşa cum o facem cu toţii acasă la noi. Se pun toate, la grămadă, sub un jet de apă, până când se elimină resturile de mâncare”.
  9.  “Într-o zi, un client a comandat o salată. După ce am adus platoul pe masă, observ printre legume un fir de păr lung şi negru. Nu am spus nimic şi am plecat repede. Când m-am întors să iau platoul, acesta era gol, iar firul de păr dispăruse”.
  10.  “Într-o zi, am scăpat pe jos o bucată de carne la grătar, pe care trebuia să o aduc la o masă. Am pus-o din nou în farfurie şi i-am servit-o clientului, pentru că dura prea mult timp la bucătărie să se prepare alta”.- sursa

Pentru siguranta ta si a familiei tale, daca nu vreti sa renuntati la mesele in oras, ar trebui sa tineti cont de urmatoarele reguli:

  • In primul rand, alege un local foarte populat, cu cat sunt mai multi oameni la mese, cu atat inseamna ca mancarea este gustoasa, iar ingredientele sunt proaspete tocmai datorita fluxului mare de clienti pofticiosi. Evita localurile dubioase!
  • Verifica intotdeauna baia. Se spune ca pe cat de curata este baia, pe atat de curata este si bucataria localului respectiv.
  • Priveste cu atentie atat tinuta ospatarului, cat si tacamurile cu care vei servi masa. Daca acestea nu arata impecabil, pregateste-te sa te ridici de la masa.
  • Mancarea cea mai proaspata va fi de joi pana duminica, iar ceea ce vei gasi luni, marti si miercuri este mancare ramasa din weekend, pentru ca atunci localurile sunt cel mai des frecventate. Acelasi procedeu se aplica si la specialitatea zilei, ceea ce nu reprezinta o optiune tocmai buna.
  • Nu comanda niciodata fresh-uri sau limonade. Stiu ca suna aiurea, pentru ca hey, cu totii bem limonada atunci cand iesim in oras, insa se pare ca nu toti le spala inainte sa le foloseasca pentru delicioasa bautura. Ia gandeste-te prin cate depozite/maini au trecut acele citrice proaspat stoarse in paharul tau?
  • Fii dragut cu ospatarul! Nu intotdeauna, dar de cele mai multe ori poti sa dai peste unul dintre cei 10 de mai sus si nu cred ca vrei asa ceva.

 

À bientôt,

Andreea U.

Lasă un răspuns

