Cu si despre · De prin lume adunate

Si-a mai trecut un an…

Si romanul tot nu s-a schimbat. De ce s-ar schimba? Am zis ca anul acesta nu voi mai fi carcotasa sau cel putin voi incerca sa carcotesc cat mai putin, dar cand vezi asa ceva, e foarte greu sa taci.

Nu pot sa inteleg de ce trebuie sa ne batem efectiv pe mancare, inainte de Sarbatori. Mancam cu doua guri la o masa sau ne mai creste un stomac in plus in preajma Craciunului, ca nu pot sa pricep.

Anul acesta am facut prostia sa merg cu doua zile inainte de Craciun intr-un supermarket, sa-mi cumpar cateva portocale, un pachet de unt, 4-5 oua, cate ceva de-ale gurii, ca batea vantul prin frigider. Daca nu era al meu sot paravan in fata mea, riscam sa-mi iau un carut de toata frumusetea fix in burtica mea de 7 luni, sa ma bage in spital de Sarbatori. Bai fratilor, voi mai ganditi, va uitati pe unde mergeti?

Unde vedeau ca e coada mai mare, acolo se puneau si ei, cu mic, cu mare, nu conta ca li se da rahat pe bat, trebuia sa fie toata suflarea prezenta. Alergau ca disperatii, mai, mai sa se ia la bataie cu portocale si mandarine. Ce inseamna goana asta dupa „de toate”, popor de oi ce suntem?

Efectiv m-am oprit si m-am uitat ca proasta la ei, timp de cateva minute bune. Nu intelegeam de ce? De ce fac sacrificiul asta, ca totusi e un sacrificiu sa stai la atatea cozi si sa te bati cu alti semeni pe 3 pesti si 2 portocale? Ca sa arunce tone de mancare dupa marea imbuibare, care nu dureaza decat 3 zile?

Oare cand o sa ne comportam si noi ca un popor civilizat si o sa invatam sa respectam niste reguli de bun-simt? Oameni buni, sunt suflete care nu au ce sa manance, va rog, nu mai aruncati mancarea! Nu mai cumparati in exces daca nu aveti nevoie. E strigator la cer!

Nu degeaba se spune ca poporul roman umbla dupa: circ si paine…

La multi ani si un An Nou fara excese!

À bientôt,

Andreea U.

Lasă un răspuns

