Jurnal de sarcina

Primul trimestru de sarcina. Experienta mea.

Daca incep cu: in primele aproape doua luni nu am stiu ca sunt insarcinata, nu o sa ma creada nimeni. Ei bine, nici macar eu nu am crezut atunci cand am aflat. Anul 2016 ne-a adus mult prea multe lucruri bune, asa ca nu ne asteptam la o asemenea surpriza, dar asta s-a dovedit a fi cea mai frumoasa si cea mai importanta.

Simptome

Revenind la primele 3 luni de sarcina si avand in vedere ca am aflat cand aveam vreo 6-7 saptamani, pot spune cu mana pe inima ca nu am avut simptome, in afara de cea mai evidenta, pe care, evident, eu nu am bagat-o in seama, si anume marea intarziere. De cum am aflat, parca lucrurile au inceput sa se schimbe, putin cate putin. Nu stiu daca mi-am indus starea sau pur si simplu asa a fost. Cert este ca:

  • am inceput sa am stari de somnolenta in mijlocul zilei, iar eu nu dorm niciodata ziua;
  • nu mai puteam sa suport gustul si mirosul de cafea, iar de obicei beam 3-4 cafele pe zi;
  • o usoara senzatie de oboseala si apatie.

Atat!

Nu tu greturi, nu tu stari de de voma, nu am lesinat, nu m-am dat peste cap ca mor de nu stiu ce pofta. Pot sa spun ca am fost norocoasa pana acum si ca imi pare rau pentru viitoarele mamici care trec sau au trecut prin astfel de stari in primul trimestru.

Greutate

In cele 3 luni de zile nu cred ca am luat in greutate mai mult de 1-2 kilograme, ceea ce m-a bucurat, pentru ca intru in panica atunci cand vad ca acul de la cantar se duce spre dreapta, insa acum este pentru o cauza nobila.

Alimentatie si miscare

Am continuat sa mananc la fel ca inainte, am scris aici mai pe larg despre ce am mancat si in ce cantitati. La fel si la capitolul miscare, am scris un articol mai amplu aici, in caz ca va intereseaza.

Doctor si analize

Am reusit sa fac toate analizele pe care mi le-a recomandat medicul, apropo conteaza foarte mult medicul, de fapt asta conteaza cel mai mult. Si nu alegeti sa mergeti la mai multi in paralel. Mai bine va informati din timp si mergeti pe mana unuia in care sa aveti incredere. Orice nelamurire aveti, consultati acelasi medic, nu forumuri, nu mama, nu vecina, nu tanti de la colt. NU! E foarte importanta relatia cu medicul, pentru ca el ne supravegheaza si stie cel mai bine ce e de facut in orice situatie. Nu o sa va insir ceea ce am facut eu deoarece exista site-uri de specialitate, unde sunt mult mai multe informatii si mai amanuntite. Important este sa faceti ceea ce va spune doctorul.

Poze cu burtica

Burtica mea nu a crescut foarte mult, poate cel mult ai putea crede ca sunt balonata, mie asa mi se pare.

img_20161103_130532

(aici cred ca aveam vreo 3 luni si jumatate)

À bientôt,

Andreea U.

Lasă un răspuns

