Jurnal de sarcina

Al doilea trimestru de sarcina. Experienta mea.

Pentru mine acest capitol este total nou, ca pentru orice mamica la prima sarcina. Habar nu aveam cu ce se mananca, nici nu am fost curioasa. Nu stiam absolut nimic legat de acest subiect, nu citisem niciodata niciun articol pe aceasta tema si poate ca a fost mai bine asa, astfel am descoperit singura stari si emotii pe care nu aveam nevoie sa mi le povesteasca cineva inainte…

Aici am povestit experienta mea din primul trimestru.

Simptome

Al doilea trimestru a decurs la fel ca primul, ba chiar mi-a revenit gustul si am putut sa beau cafea (dar foarte putina si cu mult lapte). Au disparut atat starile de somnolenta, cat si cele de oboseala, insa din cauza unei mici probleme cu colul care parea sa se scurteze, medicul mi-a recomandat sa stau mai linistita, astfel ca am stat mai mult in pat si nu prea am mai reusit sa fac miscare. Bineinteles ca m-a apucat paranoia de care am suferit intotdeauna si am inceput sa ma plang in stanga si in dreapta: vai de mine, daca se intampla ceva, daca pateste bebe ceva, daca nu stiu ce. Plans, isterie, stari de anxietate, care pana la urma s-au dovedit a fi degeaba, pentru ca totul a decurs bine, slava Domnului.

Greutate

In lunile 4,5,6 cred ca am luat in jur de 7-8 kilograme + cele 1-2 din primul trimestru, asa ca la sfarsitul lunii a 6-a aveam cu 10 kilograme in plus fata de greutatea de la care am plecat inainte de sarcina. Mult, putin, nu stiu sa estimez, cert este ca doctorul mi-a zis ca sunt in parametri. Cel mai mult mi se pare ca am luat la sfarsitul lunii a 6-a, cand bang, parca burtica a explodat dintr-o data.

Alimentatie si miscare

Aici a aparut o problema. Am inceput sa mananc mult mai mult decat mancam inainte, de fapt rontaiam toata ziua cate ceva, dat fiind si faptul ca am stat acasa in toata aceasta perioada. Nefacand nici miscare foarte multa, s-a lasat cu acele cateva kilograme in plus pe care as fi preferat sa le pun spre sfarsitul sarcinii si acelea sa fie cam toate. 😀

Doctor si analize

Am mers in continuare la programarile lunare, am facut din nou listele de analize specifice trimestrului 2 si bineinteles toate cele recomandate de catre medic. Nu o sa va insir ceea ce am facut eu deoarece exista site-uri de specialitate, unde sunt mult mai multe si mai amanuntite. Important este sa faceti ceea ce va da doctorul. Am respectat tot ceea ce mi-a zis si mi-a prescris si vis-a-vis de scurtarea colului, asa ca la urmatorul control am aflat bucuroasa ca isi revenise.

Poze cu burtica

La sfarsitul lunii a 6-a am inceput sa simt cu adevarat ca sunt insarcinata, deoarece am vazut ca burtica incepe sa explodeze la propriu. Incepand cu saptamana 22, bebe incepe sa ia din ce in ce mai mult in greutate, asa ca e normal sa se vada si la exterior, in consecinta burtica creste si creste si nu se mai opreste pana la sfarsitul trimestrului al treilea.

In a doua poza aveam 22 saptamani, iar in ultima 24-25, adica luna a 5-a versus a 6-a si mi se pare ca burtica a crescut foarte mult in cele 2-3 saptamani, comparativ cu restul trimestrului.

Tu cum ai facut fata celui de-al doilea trimestru de sarcina?

À bientôt,

Andreea U.

Lasă un răspuns

