Cu si despre

La multi ani, mama!

Cuvintele sunt de prisos atunci cand vine vorba despre fiinta care ne-a dat viata. Mama mea m-a iubit neconditionat inca din prima clipa in care a aflat ca ma poarta in pantec, m-a iubit chiar si dupa doua zile intregi de travaliu, in care am chinuit-o cat am putut de tare, iar ea a luptat sa ma tina in viata. M-a alaptat si m-a leganat pe picioare ca sa-mi fie somnul lin, chiar daca ma trezeam dupa 5 minute si trebuia sa reia aceasta activitate de la capat.

DSC_9296

Nu stiu care a fost primul cuvant pe care l-am spus, insa stiu ca plangeam pana lesinam, iar singura propozitie care ma trezea era „A venit mama”.  Nu a lipsit de la nicio serbare sau vreo sedinta cu parintii, chiar daca trebuia sa fuga de la serviciu sau sa puna o colega sa-i tina locul. Tinutele pentru serbari tot ea ni le facea, tin minte si acum rolul meu principal, acela de Zana a Zorilor, unde am stralucit datorita tinutei perfecte pe care mama mi-a facut-o din rochia ei de mireasa, si nu, nu era croitoreasa. Doamne, era atat de frumoasa!

Nu se intorcea niciodata de la serviciu sau din oras fara sa ne aduca „ceva bun”, in geanta ei gaseai intotdeauna bunatati pentru mine si sora mea. Si niciodata nu a facut diferente intre noi, totul era impartit in mod egal, fie ca era vorba de lucruri, dulciuri sau palme la fund. M-a lasat intotdeauna sa aleg, sa incerc sa fac diferenta dintre rau si bine, explicandu-mi avantajele si dezavantajele. Mi-a fost alaturi atunci cand m-am indragostit prima oara, dar si atunci cand am avut prima dezamagire. Intotdeauna mi-a spus ca o sa reusesc si ca orice ar fi, trebuie sa privesc inainte, niciodata inapoi. In acelasi timp, m-a invatat ca oricat de departe as ajunge, nu trebuie sa uit niciodata de unde am plecat.

Stiu ca nu ti-am spus niciodata cat de mult apreciez tot ceea ce ai facut pentru noi si ca ultimii ani, chiar daca ne-au despartit fizic, legatura mama-fiica nu o sa se rupa niciodata si acum simt asta mai mult ca oricand.

xpa_0739

Iti multumesc pentru copilaria frumoasa pe care ne-ai daruit-o, chiar si in cele mai dificile situatii pe care le-ai trait. Ai incercat sa ne protejezi cat de mult ai putut si ne-ai ajutat sa devenim niste adulti cu capul pe umeri. Sper sa fiu si eu, macar pe jumatate, o mama la fel de buna, grijulie si inteleapta.

La multi ani, mama!

À bientôt,

Andreea U.

Lasă un răspuns

